Meest gestelde vragen

Heeft u vragen over onze diensten of methodes? Op deze pagina vind u de meest gestelde vragen, welke wij voor u beantwoord hebben. Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op.

Waarom geven jullie geen garantie?

Wij werken niet met contracten van b.v. 30 – 40 – 50 behandelingen. Deze garantie geeft trouwens een onjuist gevoel van zekerheid omdat men al gauw de gegeven garantie haalt.

Ik ben zwanger of heb trombose, mag ik in de cabine?

Nee. Na de zwangerschap wel of bij trombose na toestemming van de behandelend arts wanneer de kwaal effectief behandeld is.

Waarom praten jullie over centimeters en niet over kilo’s?

Omdat na de oefensessies de omvang vermindert. Tegelijk kan het gewicht aan wisselingen onderhevig zijn (voeding, hormonen, menstruatie, stoelgang etc.) Bovendien bouwt men spierweefsel op, dit is zwaarder dan vet.

Waarom slank ik af en gaat mijn gewicht niet zoveel omlaag?

Om dezelfde reden als hierboven beschreven is, de omvang verminderd terwijl u tegelijkertijd spierweefsel opbouwt. Spieren zijn nu eenmaal zwaarder als vet, vandaar het weinige verschil in gewicht.

Werkt de methode tegen cellulitis?

Jazeker! Door de sterk verbeterde doorbloeding wordt het onderliggend bindweefsel positief beïnvloed, en afvalstoffen beter afgevoerd.

Waarom moet mijn hoofd buiten de cabine, een sauna is toch nog warmer?

Ja, u bent echter in de cabine actief bezig en kunt dit alleen volhouden wanneer u uw hoofd “koel” houdt.

Blijft het resultaat goed wanneer ik stop?

Ja mits u blijft bewegen. Hierdoor blijft de rustverbranding op peil en zorgt u er tevens voor dat u veel meer calorieën “verbrandt”.

Wat is het zogenaamde jojo effect?

Dat is de gewichtsschommeling bij de zgn. “lijners” waarbij na een periode van weinig voedsel aanbod het lichaam zich hierop ingesteld heeft, de rustverbranding neemt af. Wanneer men daarna weer “gewoon” eet wordt de aangeboden energie voor een groot deel opgeslagen omdat de stofwisseling zich nog niet aangepast heeft, men komt dus met grote snelheid weer aan het oude gewicht, en daarboven!

Ik heb rugklachten, worden deze niet erger?

Wanneer geen sprake is van een echte hernia of structurele rugproblemen kunnen bij het verbeteren van o.a. de buikspieren, de rugklachten vaak verminderen omdat de rug meer ontlast raakt.

Mag ik naast de cabineoefeningen door blijven sporten?

Dit is niet nodig, u verbrandt immers bij het bewegen in de cabine met een frequentie van minimaal twee of drie maal per week voldoende calorieën.

Waardoor kan je “zware” benen krijgen na de oefeningen?

Wellicht heeft u dan de frequentie te hoog opgevoerd en kan verzuring ontstaan door overbelasting. Volg dus de aanwijzingen!

Ik ben niet moe, doe ik wel voldoende?

Ja de geleidelijke opvoering van het aantal bewegingen zorgt ervoor dat uw lichaam niet overbelast raakt, u zult zich juist later fitter voelen.

Waarom moet ik de oefeningen vlot uitvoeren bij afslanken?

Hierdoor verhoogt het energieverbruik aanzienlijk.

Waarom is het beter bij het verstevigen juist alles langzaam uit te voeren?

Omdat het dan gaat om spieropbouw waarbij het belangrijk is om spanning op de spieren te houden.

Kan ik i.p.v. 2x per week ook 1x per week komen?

Dit is af te raden omdat men dan niet genoeg gebruik maakt van het “after burn” effect. Als men buiten de cabines nog een andere sport beoefend, volstaat u met 1 x per week sporten.

Krijg ik spierballen?

Nee, bij deze mate van training niet, daarvoor zijn andere vormen van trainen.

Moet ik de oefeningen thuis doen?

Nee u heeft immers geen cabine tot uw beschikking dus u slankt niet sneller af.

Moet ik, wanneer ik voldoende afgeslankt ben, hier blijven komen?

U kunt kiezen voor het verstevigingprogramma in de cabine of voor een andere vorm van beweging of sport. Spierversteviging in de cabine na het afslanken heeft echter als groot voordeel dat u gericht de spiergroepen gebruikt op de plaatsen waar u afgeslankt bent.

Ik doe nooit aan beweging of sport, helpt deze methode dan wel?

Jazeker, want uw lichaam wordt dan eindelijk actief en dus al zijn functies ook. Bovendien maken de liggende bewegingen in de verwarmde cabine de methode effectief en aangenaam, ook juist voor diegenen die nooit actief bewegen zoals senioren of mensen met gewricht- of reumatische klachten.

Hoe snel slank ik af?

Uiteraard is dat voor elke persoon weer anders, en hangt het af van de uitgangssituatie. Zeker is dat u, wanneer u met een regelmaat van minimaal twee maal per week in de cabine beweegt, u goed gebruik maakt van de calorieverbranding en het “after burn” effect.

Zou mijn oma van 80 dit ook kunnen doen?

Natuurlijk, mits er geen fysieke problemen of bezwaren zijn. De warmtecabines zijn toegankelijk voor zowel dames als heren, maar ook voor kinderen. Ook hier geldt dat de fysieke gesteldheid goed moet zijn.

Moet ik een dieet volgen?

U kunt bij veel overgewicht ter ondersteuning gebruik maken van onze voedingsadviezen. Dit versnelt uiteraard de afslankresultaten. Ongetwijfeld weet u dat wanneer u een gezond voedingspatroon volgt met voldoende maar niet overmatige (veelal lege) calorieën u al op de goede weg bent. Samen met de bewegingen in de cabine zal dit voor het gewenste en opmerkelijke resultaat zorgen. Lees verder de uitleg over het jojo effect.

NOG ENKELE TIPS!

Weet u niet zeker of u met betrekking tot uw conditie en/of gezondheid de bewegingen in de TFM cabines kunt of mag maken, overlegt u dan met uw behandelend arts. Indien nodig geef ik op verzoek graag extra inlichtingen over de methode.